Projektiauto
PACKARD SIX TOURING 1938
Packard saapui maahan uutena vuonna 1938. Sen ensimmäinen omistaja oli Suomen Valtio, Sisäasiainministeriö. Auton ensimmäinen virkakäyttäjä oli sisäasiainministeri Urho Kaleva Kekkonen, josta tuli myöhemmin Suomen pitkäaikaisin presidentti.
Vuonna 1944 Packard luovutettiin liikennepoliisille, jossa se oli ensimmäinen sodan jälkeen rekisteröity poliisiauto. Packard mainitaan Poliisimuseon web-sivuilla asiakirjassa "Suomalaiset poliisiajoneuvot", (klikkaa tästä). Myöhemmin auto myytiin yksityiskäyttöön. Auto palveli mm. taksina aina vuoteen 1970 saakka, jolloin se poistettiin liikennekäytöstä. Tämän jälkeen se siirtyi muutaman kerran autoharrastajalta toiselle, kunnes tuli nykyisen omistajan haltuun vuonna 2002.
Tuossa vaiheessa auto oli kokonaan purettu. Puutteita oli paljon; mm. vetopyörästö puuttui ja mukana ollut moottori oli vaurioitunut korjauskelvottomaksi. Runko ja etuakselisto oli kuitenkin puhdistettu ja maalattu ja kori oli hitsattu ja pohjamaalattu. Kunnostustyö käynnistyi puuttuvien osien hankinnalla.
Osia haalittiin ympäri Suomen ja luonnollisesti myös USA:sta. Kunnostuskelpoinen moottori löytyi Helsingin Packard-kerhon avustuksella. Koneistustyöt tehtiin Raahen Moottorikoneistamossa. Ikkunat teki Helsingin lasi ja puu Oy ja sisustuksen toteutti verhoomo Autodeco Oulusta. Verhoilumateriaalit hankittiin USA:sta sikäläisen Packard-kerhon suositusten mukaisesti. Loput hitsaukset, oikomiset ja pohjatyöt tehtiin omassa autotallissa ja maalauksen toteutti Iin Automaalaamo alkuperäisen kaltaisella värillä. Huonokuntoiset kromiosat ja puskurit kromasi uudelleen BKK Chrome Ou Virosta ja potkupeltien kuvioinnin teki PS-Laser Oulusta. Packard katsastettiin liikennekäyttöön 28.6.2022.